menusearch
avayeleyl.ir

مرکز پابند الکترونیک در دادسرای قزوین راه اندازی می‌شود

header
۱۴۰۲/۳/۲ سه شنبه
(0)
(0)
مرکز پابند الکترونیک در دادسرای قزوین راه اندازی می‌شود
مرکز پابند الکترونیک در دادسرای قزوین راه اندازی می‌شود

به گزارش پایگاه خبری آوای لیل قزوین، حسین رجبی در این رابطه اظهارداشت: کاهش ورودی پرونده و جمعیت کیفری از سیاست‌های کلان و اولویت‌های قوه قضاییه است و رئیس قوه نیز نسبت به تحقق این دو امر مهم تاکید بسیار دارند.

 

وی افزود: دادستانی مرکز استان در این حوزه طرح‌ها و برنامه‌های متعددی از جمله ایجاد مراکز مصالحه در کلانتری ها، راه اندازی واحد اعتذار را تدوین و اجرایی کرده که در سال گذشته موفقیت های خوبی در این راستا بدست آمد.

 

رجبی تصریح کرد: با توجه به اجرای برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته در سال گذشته شاهد افزایش ۲۲۳ درصدی مصالحه در کلانتری ها، اصلاح ذات البین در بیش از ۴ هزار پرونده در شعب تحقیق دادسرا، کاهش ۱۶ درصدی ورودی پرونده به شعب تحقیق، کاهش ۲۶ درصدی ورودی به زندان، آزادی بیش از ۳ هزار زندانی با استفاده از نهاد‌های ارفاقی، افزایش ۱۶۰ درصدی صدور قرار‌های تعلیق و کاهش ۱۵ درصدی ورودی محکومیت‌های کیفری بودیم.

این مقام قضایی بیان کرد: برخی متهمان حتی در جرائم خرد بخصوص در وقت کشیک پس از مراجعه به شعب دادسرا و صدور قرار تامین کیفری به دلیل عجز در تهیه وثیقه به ناچار به زندان معرفی شده و همین امر موجب افزایش جمعیت کیفری زندان می‌شود و به همین خاطر با ابتکار دادسرای مرکز استان، مرکز پابند الکترونیک در دادستانی راه اندازی می‌شود.

 

دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطرنشان کرد: با ایجاد این مرکز در برخی جرائم در صورت اثبات عجز از تودیع قرار صادره از سوی متهمان، پابند الکترونیک با تردد در محدوده مشخص در اختیار متهم قرار می‌گیرد تا مراحل بعدی رسیدگی انجام شود و به طور قطع این راهکار از ورود به زندان و اثار سوء حبس پیشگیری خواهد کرد.