menusearch
avayeleyl.ir

کعبه نماد توحید و نشانه ی عبودیت است

header
۱۴۰۲/۲/۳۰ شنبه
(0)
(0)
کعبه نماد توحید و نشانه ی عبودیت است
کعبه نماد توحید و نشانه ی عبودیت است

به گزارش پایگاه خبری آوای لیل قزوین؛ آیت الله علی اسلامی در مراسم همایش بزرگ زائران حج تمتع سال ۱۴۰۲ از استان قزوین که در سالن هلال احمر قزوین برگزارشد، اظهار کرد: آن چیزی که از آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع) می‌توان برداشت کرد، این است که خانه ی کعبه پیش از حضرت ابراهیم(ع) و در زمان حضرت آدم(ع) برپا بود. چنان که پروردگار در قرآن کریم می‌فرماید:«نخستین خانه ای که برای پرستش خداوند برای مردم ساخته شد، در سرزمین مکه بود» بر همین پایه، کعبه کهن ترین مرکز توحید و پرستش ذات خداوند محسوب می‌شود.

 

آیت الله اسلامی خاطرنشان کرد: در ماه عظیم ذیحجه و هم‌زمان با روز عرفه، زائران خانه خدا گرد هم می‌آیند تا در روز عرفه اوج فرصت معنوی حج را تجربه کرده و روح خویش را صیقل دهند.

 

امام جمعه شهرستان تاکستان عنوان کرد: حج بهترین میعادگاه معارفه ملت‌های اسلامی است که مسلمانان با برادران و خواهران دینی و اسلامی خود از سراسر جهان آشنا می‌شوند و در آن خانه‌ای که متعلق به تمام جوامع اسلامی و پیروان ابراهیم حنیف(ع) است گرد هم می‌آیند و با مراعات اخلاق کریمه اسلامی و اجتناب از مجادلات و تجملات صفای اخوت اسلامی را به جهانیان نشان دهد.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: حضور زائران ایرانی در سرزمین وحی فرصت بسیار مناسبی است که باید از این موقعیت به خوبی بهره گرفت.

 

وی ادامه داد: به برکت وجود مبارک اهل‌بیت (ع) جای جای سرزمین وحی ارزشمند است و باید از حضور زائران به درستی استفاده کرد تا پیام اسلام به سایر مردم جهان منتقل شود.

 

وی اظهار کرد: حج بهترین فرصت برای خودسازی زائران است و باید برای زائران این فرصت را فراهم کنیم تا به درستی اعمال و مناسک‌شان را انجام دهند و با دست پر به وطن خود برگردند.

 پایگاه خبری آوای لیل قزوین
پایگاه خبری آوای لیل قزوین