menusearch
avayeleyl.ir

فرماندار رودسر بیان نمود

header
۱۴۰۳/۲/۵ چهارشنبه
(0)
(0)
فرماندار رودسر بیان نمود
فرماندار رودسر بیان نمود

احداث پست فوق توزیع برق در رحیم آباد و کلاچای برای جلوگیری از خاموشی ها ضروری است
فرماندار روسر با اشاره به اینکه پیک مصرف شهرستان در سال گذشته نسبت به استان ۲ درصد بالاتر بوده است، گفت : احداث پست فوق توزیع برق در کلاچای و رحیم آباد در جلوگیری تز خاموشی ها و تامین برق مطمئن مشترکان ضروری است.
محمد حیدری فرماندار رودسر ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تشریح شرایط شهرستان، اظهار کرد: شهرستان رودسر با ۴ بخش و ۵ شهر و جمعیتی بالغ بر ۱۵۵ هزار نفر با توجه به موقعیت جغرافیایی و شرایط سخت و صعب العبور منطقه از نظر داشتن خطوط انتقال و توزیع برق مطمئن بسیار حائز اهمیت است.
وی بر لزوم راه اندازی پست فوق توزیع برق در بخش رحیم آباد و بخش کلاچای را مورد تاکید قرار داد و افزود: پست ۱۵ مگا ولت رحیم آباد که در سال گذشته راه اندازی شد تا ۹۵ درصد زیر بار مصرفی رفت، انتطار داریم تا این پست ارتقاء پیدا کند.
فرماندار رودسر با بیان اینکه بخش رحیم آباد با ۲۲۲ روستا و ۳۰ هزار مشترک از وسیع ترین و صعب العبورترین بخش استان گیلان و همچنین کشور است، تصریح کرد: تولید برق رحیم آیاد در بخش کلاچای واقع شده که به دلیل بعد مسافت از نقطه تولید تا توزیع برق حدود ۱۰۴ کیلومتر و اگر انشعابات آن در نظر گرفته شود ۳۶۰ کیلومتر است که تامین پایداری برق منطقه در طول ۲۴ ساعت کار بسیار سختی است.
وی با اذعان به اینکه پیک مصرف برق شهرستان رودسر در سال گذشته ۱۱ درصد و استان گیلان ۹ درصد بوده که در مقایسه با آمار استانی ۲ درصد بالاتر بوده است،گفت: یکی از دلایل بالاتر بودن سطح مصرف در این شهرستان به رغم رعایت همه الگوهای مصرف،رسوب بالای مسافر نسبت به سایر شهرستان های استان است که در تعطیلات نوروزی امسال ۳۳ درصد مسافران استان با ۴۳۷ هزار نفر مربوط به رودسر بود که ۶۷ هزار نفر آن اقامت رسمی در هتل ها و اقامتگاه های شهرستان داشتند.

آوای لیل /ثریا شعبان پور