menusearch
avayeleyl.ir

فعال شدن" ۶ کمیسیون تخصصی" و راه اندازی "واحد صرافی "در اتاق بازرگانی استان قزوین

header
۱۴۰۲/۹/۳۰ پنج شنبه
(0)
(0)
فعال شدن" ۶ کمیسیون تخصصی" و راه اندازی "واحد صرافی "در اتاق بازرگانی استان قزوین
فعال شدن

 

 

فعال شدن" ۶ کمیسیون تخصصی" و راه اندازی "واحد صرافی "در اتاق بازرگانی استان قزوین

 

💢به گزارش پایگاه خبری آوای لیل قزوین،مهدی عبدیان در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که در سالن جلسات اتاق بازرگانی (وکیل التجار) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدا در اتاق بازرگانی با قول شفافیت فعالیت خود را آغاز کردیم و در همین راستا برای هر کدام از اعضای هیئت رئیسه اتاق بازرگانی مسئولیتی پیش بینی شد تا امور اجرایی و نظارت ها بدرستی صورت گیرد.

 

《فعال شدن شش کمیسیون تخصصی در اتاق بازرگانی》

 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: در حال حاضر شش کمیسیون کشاورزی، قضایی، صنعت و معدن، گمرک و تجارت، مشتقات نفتی و دانش بنیان و دو کمیته گردشگری و ساختمان را در اتاق بازرگانی فعال کرده ایم.

 

عبدیان تصریح کرد: یکی از ظرفیت های استان قزوین، بخش گردشگری است و در شرایطی که تعداد آثار تاریخی استان از اصفهان نیز بیشتر است نتوانسته ایم این قابلیتها را معرفی کرده و از آن برای رونق اقتصادی استان استفاده کنیم لذا در این دوره نگاه ما به صورت ویژه به این حوزه است و کمیسیون‌ ‌ویژه گردشگری با هدف استفاده از ایده ها و پیشنهاد کارشناسان این عرصه فعال شده است تا خلاء گذشته جبران شود.

 

وی اظهارداشت: از رسانه ها انتظار داریم در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی بیشتر تلاش کنند تا قزوین بدرستی معرفی شود.

 

 

《راه اندازی واحد صرافی در اتاق بازرگانی قزوین 》

 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین در ادامه از راه اندازی صرافی و شعبه بانک توسعه صادرات برای صادرکنندگان در اتاق بازرگانی قزوین خبر داد.

افزود: از ابتدای سال ۸۱ تاکنون در استان قزوین برای یک هزار و ۷۶۵ نفر کارت بازرگانی صادر شده است که در حال حاضر ۷۶۰ کارت فعال است و در مدت حضور دوره جدید مدیریت بازرگانی استان ۲۲۰ کارت بازرگانی جدید هم صادر شده است.

 

عبدیان مهم‌ترین وظیفه اتاق بازرگانی را کمک به حل مشکلات واحدهای صنعتی عنوان کرد و گفت: اگر واحد های بزرگ تولیدی و صنعتی که در استان مستقر هستند دفاتر و گردش مالی خود را به استان انتقال دهند می‌توانند از خدمات اتاق بخوبی استفاده کنند در غیر این صورت در ارایه خدمت به آنها در استان تجدید نظر خواهیم کرد.

 

 

 

وی اظهار کرد: سالانه حدود یک‌ تا دو هزار میلیارد تومان ارزش افزوده واحد‌های مستقر در قزوین در استان‌های دیگر پرداخت می‌شود در حالی که می‌توانستیم از این منابع مالی در توسعه استان بهره مند شویم.

 

عبدیان با بیان اینکه تهیه اطلس کالاها و تولیدات استان در دستور کار قرار دارد، افزود: با همکاری استانداری قصد داریم اطلاعات جامع واحدهای صنعتی استان را احصا کنیم.

 

وی گفت: جشنواره چند رسانه‌ای استان قزوین را با حمایت اتاق ایران برگزار کردیم و در این راستا ۵۰۰ میلیون تومان جذب شد.

 

عبدیان با اشاره به برگزاری بیش از ۷۰۰ جلسه رسمی در استان با دستگاه‌های مختلف اجرایی در شش ماه تصریح کرد: این آمادگی وجود دارد با همکاری خانه مطبوعات دوره آموزشی در هر فصل در اتاق بازرگانی استان برگزار شود.

 

وی از همکاری رسانه ها در انعکاس فعالیتهای اتاق بازرگانی استان تشکر و قدردانی کرد و تداوم این همکاری ها را خواستار شد.