menusearch
avayeleyl.ir

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین: ساخت کتابخانه مرکزی قزوین نیازمند حمایت دستگاه های مربوطه است

header
۱۴۰۲/۳/۱۱ پنج شنبه
(0)
(0)
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین: ساخت کتابخانه مرکزی قزوین نیازمند حمایت دستگاه های مربوطه است
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین:  ساخت کتابخانه مرکزی قزوین نیازمند حمایت دستگاه های مربوطه است

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین با اشاره به لزوم ساخت کتابخانه مرکزی در قزوین بر اهمیت حمایت دستگاه های مربوطه از این اقدام ارزشمند، مهم و تاثیرگذار فرهنگ استان تاکید کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری آوای لیل قزوین، فاطمه محمدبیگی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین پس از بازدید از پروژه در حال ساخت کتابخانه مرکزی رشت و اقدامات ارزشمندی که با حمایت اداره راه و شهرسازی گیلان برای ساخت این کتابخانه مرکزی انجام شده بود، حمایت دستگاه های مختلف استان قزوین را در ساخت کتابخانه مرکزی قزوین مهم عنوان کرد.

 

فاطمه محمدبیگی خاطرنشان کرد: در سفر ریاست جمهوری به استان قزوین 15 میلیارد تومان اعتبار دریافت شد که به چهار پروژه احداث کتابخانه در نرجه، سگزآباد، بیدستان و شریفیه اختصاص یافت و علاوه بر این یکی از مصوبات سفر در خصوص کتابخانه مرکزی بود که بنا شد 300 میلیارد تومان از محل مولد سازی زمین کتابخانه مرکزی، برای احداث این کتابخانه و تالار شهر در سال های 1401 و 1402 هزینه شود.

 

وی افزود: با توجه به پیگیری ها در خصوص کتابخانه مرکزی، زمین در نظر گرفته شده برای احداث این پروژه با اعتبارات تملک دارایی و قبل از اتمام قرارداد، محصور شد و درخواست تمدید قرارداد کردیم تا پروژه را از طریق سرمایه گذار واگذار کنیم، مقرر بود اداره کل راه و شهرسازی استان بحث تمدید قرارداد را داشته باشد که متاسفانه اقدام به طرح شکایت از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرد تا زمین را باز پس گیرد و در نهایت مقرر شد از طریق سازوکار رسیدگی به اختلافات دستگاه های اجرایی این موضوع حل و فصل شود.

 

محمدبیگی با اشاره به لزوم احداث کتابخانه مرکزی در استان تأکید کرد: قزوین جزو معدود استان هایی است که فاقد کتابخانه مرکزی است این در حالیست که کتابخانه مرکزی در هر استانی که به بهره برداری رسیده موجب افزایش تراز فرهنگی آن استان شده و حدود 60 خدمت متنوع در کتابخانه مرکزی به مراجعه کنندگان ارائه می‌شود.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین تصریح کرد: خدماتی که در کتابخانه مرکزی ارائه می‌شود فراتر از کتابخانه های معمولی است و بحث تالار محققان و دسترسی به پایگاه های علمی، ساختکده، اتاق مادر و کودک و بخش مشاهیر از جمله فضاهایی است که در کتابخانه مرکزی وجود دارد و در واقع فضای جامعی است که سابقه تاریخی شهر را نشان می‌دهد که امیدواریم مسئله احداث این کتابخانه هم هرچه سریع تر حل شود.

 

وی به سایر اهداف و برنامه های این اداره کل اشاره کرد و افزود: ایجاد فضای مطالعاتی و دسترس پذیر کردن منابع اطلاعاتی مدنظر ماست که با احداث کتابخانه و همچنین از طریق کتابخانه سیار این مهم شدنی است؛ خدمات دهی هر کتابخانه سیار به گونه ای است که بین 15 تا 30 منطقه را پوشش دهد که این امر به خصوص برای مناطق صعب العبور و روستاهایی که جمعیت دانش آموزی دارند و فاقد فضای مطالعاتی هستند، ضروری است و می‌تواند پاسخگوی نیاز مراجعان باشد.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین یادآور شد: در این خصوص امسال برای نخستین بار اعتباری برای خرید خودروی سیار اختصاص یافته که پیگیر خرید خودرو هستیم و همچنین یک دستگاه مینی بوس از سوی سپاه صاحب الامر (عج) اهدا شده است که ان شاالله تا شهریور ماه این 2 خودروی سیار هم به بهره برداری می‌رسد.

 

لازم به ذکر است ؛ مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین به اتفاق جمعی از کارکنان این مجموعه، در سفری یکروزه به استان گیلان از کتابخانه های عمومی شفت، رشت و کتابخانه سیار منطقه آزاد انزلی بازدید کردند، فاطمه محمدبیگی در این اقدام با حضور در کتابخانه مرکزی رشت ضمن بازدید از بخش های مختلف این مرکز در حال تکمیل، در جریان اقدامات اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان برای تجهیز این کتابخانه قرار گرفت