menusearch
avayeleyl.ir

استاندارد، ضریب نفوذ بالایی در توسعه تولید شرکت های نوپا، فناور و دانش بنیان دارد 

header
۱۴۰۲/۶/۱۲ یکشنبه
(0)
(0)
استاندارد، ضریب نفوذ بالایی در توسعه تولید شرکت های نوپا، فناور و دانش بنیان دارد 
استاندارد، ضریب نفوذ بالایی در توسعه تولید شرکت های نوپا، فناور و دانش بنیان دارد 

 

مدیرکل استاندارد صبح امروز با رئیس پارک علم و فناوری قزوین دیدار کرد.

 

💢به گزارش پایگاه خبری آوای لیل قزوین، در این دیدار که با حضور جعفر احمدی رئیس پارک علم و فناوری قزوین، میترا عقیلی سرپرست اداره کل استاندارد استان، مهدی ملایی رئیس اداره خدمات فنی و تخصصی، سبحان عطایی سرپرست امور موسسات و بازاریابی و فضه الزهرا عبدالرزاقی سرپرست مرکز رشد این مجموعه برگزار شد، رئیس پارک علم و فناوری قزوین ضمن خیر مقدم اظهار داشت: ارتباط پارک علم و فناوری قزوین با اداره کل استاندارد استان می‌تواند تسهیل کننده امور شرکت ها باشد چرا که استاندارد ضریب نفوذ بسیاری در توسعه تولید شرکت ها دارد.

 

جعفر احمدی همچنین با اشاره به اینکه یکی از مشکلات مهم شرکت های نوپا، بازار فروش است، گفت: اداره کل استاندارد می‌تواند با فراهم آوردن شرایط اخذ مجوز و دانش نماد یا ( گواهی استاندارد محصولات دانش بنیان ) به رفع این نیاز بپردازد.

 

این مقام مسوول با بیان اینکه معاونت علمی در سال جاری تمرکز زدایی فعالیت تمامی شرکت ها را در دستور کار خود قرار داده است، تصریح کرد: بر همین اساس این معاونت در کنار حمایت از شرکت های متوسط و کوچک دانش بنیان، به بررسی و تسهیل در برطرف سازی عدم نوآوری در چرخه تولیدات شرکت ها و تولیدکنندگان بزرگ و نفود دانش بنیان در این صنایع پرداخته است که به عنوان یک تهدید بزرگ، در حال آسیب رسانی به صنعت کشور است.

 

رئیس پارک علم و فناوری قزوین ادامه داد: اداره کل استاندارد استان همچنین می‌تواند صنایع بزرگ کشور را به استفاده از فناوری های جدید در این صنایع سوق دهد و الزاماتی در استفاده از این نوآوری و فناوری ها در زنجیره ارزش شرکت ها و صنایع بزرگ ایجاد کند.

 

احمدی با تاکید بر اینکه دانش نماد یا ( گواهی استاندارد محصولات دانش بنیان ) از جمله مواردی است که شرکت ها به آن نیاز دارند و در کسب آن باید تلاش کنند، گفت: فرآیند اخذ دانش نماد باید بیش از این سرعت یابد تا علاوه بر تسهیل در روند اخذ، شتاب بیشتری در روند فعالیت صنایع دیده شود.

 

وی همچنین به برگزاری دو دوره رویداد تانا در استان قزوین اشاره کرد و افزود : پارک علم و فناوری قزوین با برگزاری این رویدادها ضمن نیازسنجی صنایع، با معرفی واحدهای فناور به صنایع به رفع نیاز آنان نیز اقدام کرد و در خلال برگزاری این رویدادها، قراردادهایی در راستای رفع نیازواحدهای فناور و صنایع بسته شد.

 

این مقام مسوول در پایان اظهار کرد : هر چه بتوانیم در کاهش بروکراسی اداری به صنایع و واحد های فناور کمک کنیم، می‌توانیم نقش موثری در فرایند تولیدات دانش بنیان داشته باشیم.

 

سرپرست اداره کل استاندارد استان قزوین نیز در این نشست با بیان اینکه در راستای بهبود فعالیت ها در ابتدا تمدید تفاهم نامه باید در دستور کار قرار گیرد، گفت : به همین منظور اداره کل استاندارد استان قزوین در نظر دارد تا با برگزاری دوره های آموزشی برای شرکت های دانش بنیان به تسهیل اخذ نماد دانش بنیان کمک کند.

 

میترا عقیلی همچنین ادامه داد : ترغیب شرکت ها در حفظ گواهی نامه دریافتی در سال گذشته و معرفی شرکت هایی که محصول دانش بنیان دارند از طریق پارک به استاندارد از جمله فعالیت های فی مابین است که می‌تواند نقش بسزایی در گسترش ارتباط پارک علم و فناوری با اداره کل استاندارد داشته باشد.