menusearch
avayeleyl.ir

قزوین جزو 4 استان کشور در مدیریت مصرف برق خانگی کشور است

header
۱۴۰۲/۵/۲۳ دوشنبه
(0)
(0)
قزوین جزو 4 استان کشور در مدیریت مصرف برق خانگی کشور است
قزوین جزو 4 استان کشور در مدیریت مصرف برق خانگی کشور است

 

💢به گزارش پایگاه خبری آوای لیل قزوین،مسعود خواجه وند با اشاره به میزان مصرف برق در کشور اظهار کرد: امسال اوج مصرف برق در مردادماه در سطح کشور ۷۳ هزار و ۵۰۰ مگاوات بود که نسبت به سال گذشته که ۶۹ هزار و ۴۵۰ مگاوات بود رشد ۵/۷ درصدی را تجربه کرده است.

 

وی افزود: مصرف شهروندان در حوزه برق به شدت افزایش پیدا کرده است و می‌طلبد که مشترکان در مصرف برق صرفه جویی کنند.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین با بیان اینکه اوج مصرف در ۴ ماه خرداد تیر مرداد و شهریور اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: در استان قزوین هم اوجه مصرف ۹۱۶ مگاوات بود که با توجه به مصرف ۸۴۵ مگاواتی شاهد افزایش ۷۱ مگاواتی برق بودیم.

 

وی با بیان اینکه قزوین جزو ۴ استان برتر کشور در حوزه مدیریت مصرف برق خانگی بوده است، عنوان کرد: در حوزه تجاری شاهد افزایش مصرف بودیم و از دو هفته گذشته اقدام به قطع برق مشترکان پرمصرف تجاری کردیم.

 

خواجه وند با تاکید بر اینکه بیش از ۶۷ درصد مصرف برق استان در بخش صنعت و کشاورزی است، بیان کرد: استان قزوین در بخش خانگی توانست رشد مصرف معکوس را تجربه کند و جزو ۴ استان برتر کشور شود.

 

وی افزود: در خصوص رمزارزها قزوین، یکی از استان‌هایی است که جذابیت داشت و این موضوع به صورت غیرمجاز در ۲۵۰ نقطه محل جمع آوری شد.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین با بیان اینکه علیرغم افزایش دما شاهد کاهش بارندگی هستیم و آب پشت سدها کاهش پیدا کرده است، افزود: این روند بارندگی نیروگاه‌های برق آبی را از مدار خارج می‌کند و از مردم می‌خواهیم حداقل تا آخر مرداد این چالش را در نظر بگیرند.

 

وی با اشاره به پاداش‌های صرفه جویی در مصرف برق اضافه کرد: ۴۷ درصد در بخش صنعت ۲۱ درصد در بخش کشاورزی و ۲۰ درصد در بخش خانگی توانستند از پاداش‌های صرفه جویی بهره مند شوند.

 

این مسئول در پایان با بیان اینکه ظرفیت بادی استان حدود ۱۶۳ مگاوات است که بیش از یک سوم ظرفیت کشور را شامل می‌شود، تاکید کرد: در استان ما نیروگاه مقیاس کوچک ۵ کیلوواتی در حوزه مددجویی اتفاقات خوبی افتاده و بیش از ۲۰۰ نیروگاه در حال بهره برداری است و آینده نگری به سمت سهمیه ۳ هزار واحدی است که دیده شده است.