menusearch
avayeleyl.ir

۳۵۰ راهدار استان از بیستم دی ماه در طرح زمستانی حضور دارند 

header
۱۴۰۲/۹/۳۰ پنج شنبه
(0)
(0)
۳۵۰ راهدار استان از بیستم دی ماه در طرح زمستانی حضور دارند 
۳۵۰ راهدار استان از بیستم دی ماه در طرح زمستانی حضور دارند 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین:

 

۳۵۰ راهدار استان از بیستم دی ماه در طرح زمستانی حضور دارند

 

💢به گزارش پایگاه خبری آوای لیل قزوین،به مناسبت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری مراسم تجلیل از راهداران با حضور مهدی رجحانی معاون عمرانی استانداری، جواد حق لطفی معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، سرهنگ ذاکری منش رئیس پلیس راه استان، اسماعیلی رئیس اورژانس، شیخ الملوکی مدیرکل هواشناسی، راهداران، تشکل های صنفی حمل و نقل استان در سالن دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد.

 

جواد حق لطفی در این مراسم اظهارداشت: امسال درچهلمین سالروز این روز تاریخی هستیم که یادآور روزهای پرخاطره ای در دوران دفاع مقدس است و این کار بزرگ همچنان در خاطره ها مانده است.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین بیان کرد: بعد از ۲۶ آذر سال ۶۲ امروز با گذشت چهل سال شاهد ایثار و از خودگذشتگی رانندگان و فعالان این عرصه بودیم که اربعین از آن جمله است.

 

وی گفت: در حوزه جابجایی مسافر و زائران اتفاق خاصی رخ داد و در یک ماه بیش از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر زائر جابجا شدند و در حوزه بارهم امسال و سال قبل شاهد حجم عظیمی از کشتی هایی بودیم که باید ترخیص می‌شد که این کار توسط رانندگان صورت گرفت.

 

حق لطفی اظهارداشت: در استان قزوین بیش از ۷.۶ میلیون تن کالا توسط شبکه حمل و نقل و رانندگان پرتلاش جابجا شده است که سه درصد افزایش نسبت به سال قبل داشته است.

 

وی افزود: در اربعین امسال حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر با سیستم اتوبوس جابجا شدند که ۵ درصد افزایش نسبت به سال قبل داشتیم.

 

حق لطفی یادآورشد: درحوزه عملیاتی و اجرایی کارهای متنوعی شده که اجرای ۴۰۰ هزار تن آسفالت که دو برابر سال قبل است از این فعالیتها بشمار می‌رود.

 

وی افزود: خط کشی 2 هزار و 120 کیلومتر از راههای مواصلاتی، 120 کیلومتر آسفالت راه اصلی، نصب 75 کیلومتر نیوجرسی در جاده ها، از کارهای انجام شده است.

 

حق لطفی اظهارداشت: تحویل قیر رایگان کمی طولانی شد اما توانستیم در آسفالت حفاظتی هم کارهای خوبی را اجرا کنیم و در این راستا ۳۲ کیلومتر در مسیر فرعی با روکش جدیدی توانستیم آسفالت ریزی کنیم.

 

این مدیر گفت: امسال کار ویژه تری را در راستای مسئولیتهای اجتماعی در دستور کار قرار د ادیم و پرداختیم و ۲۵ برنامه ترافیکی را در مدارس حاشیه راهها و سایر مناطق اجرا کردیم که مورد توجه قرار گرفت.

 

حق لطفی اظهارداشت: در زمینه تردد جاده ای در حالی که امسال با افزایش هفت درصدی بیش از ۲۴۵ میلیون تردد خودرو داشتبم که با اقدامات انجام شده شاهد کاهش ۹ درصدی سوانح هستیم.

 

وی اضافه کرد: سوانح جرحی در استان دو درصد کاهش داشته و در رده سوم کشوری هستیم و در زمینه کاهش سوانح منجر به فوت در رده پنجم قرار داریم.

 

این مسئول با اشاره به طرح زمستانی پلیس راه گفت: در این طرح نیز مشارکت جدی داریم و با استقرار راهداران در پایگاههای جاده ای و راهدارخانه ها نسبت به امدادرسانی اقدام می‌کنیم.

 

وی بیان کرد: از راهداران عزیز تشکر می‌کنیم که با سختی فراوان در همه ایام سال در خدمت مردم هستند و با آماده باش کامل در ایمن سازی جاده ها مشارکت دارند.

 

120 کیلومتر از راههای اصلی استان قزوین اسفالت و 2120 کیلومتر خط کشی شده است

 

حق لطفی افزود: ۳۵۰ راهدار استان از بیستم دی ماه در طرح زمستانی حضور دارند و با بهره گیری از۳۰۰ دستگاه ماشین آلات در ۲۶ راهدارخانه مستقر شده اند.

 

در ادامه از راهداران و رانندگان پیش کسوت استان تجلیل شد.