menusearch
avayeleyl.ir

واگذاری زمین های ۲۰۰ متری در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت

header
۱۴۰۲/۱۱/۱۲ پنج شنبه
(0)
(0)
واگذاری زمین های ۲۰۰ متری در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت
واگذاری زمین های ۲۰۰ متری در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین:

 

واگذاری زمین های ۲۰۰ متری در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت هم سیاست ما واگذاری زمین های 200 متری به گروههای یک نفره تا چهار نفره است تا اقدام به ساخت کنند.

 

💢به گزارش پایگاه خبری آوای لیل قزوین،سیدعلی هاشمی مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در نشست خبری با حضور رسانه های استان قزوین برگزار شد گفت: در استان قزوین 29 هزار و 451 متقاضی واجد شرایط در استان برای نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که دو هزار و چهل نفر هم مشمول قانون جوانی جمعیت هستند که در این راستا تاکنون 23 هزار و 210 پروژه تعریف شده و در حال اجراست.

 

وی بیان کرد: از زمانی که سامانه مسدود شده احتمالا متقاضیان جدیدی هم اضافه شده اند که پس از ساماندهی و واگذاری واحدهای در دست ساخت کنونی بایستی به متقاضیان جدید هم پاسخگو باشیم که در صورت باز شدن سامانه می‌توانیم از افراد جدید هم ثبت نام کنیم.

 

هاشمی تصریح کرد: سیاستی که پیش گرفته ایم این است که متقاضیان مسکن را خودمان نمی‌سازیم بلکه زمین و وام می‌دهیم و موانع را برطرف می‌کنیم تا مردم خودشان احداث کنند.

 

وی اضافه کرد: در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت هم سیاست ما واگذاری زمین های 200 متری به گروههای یک نفره تا چهار نفره است تا اقدام به ساخت کنند.

 

 

این مسئول گفت: عمده متقاضیان قانون جوانی جمعیت در شهر قزوین، مهرگان و محمدیه هستند که در شهرهای بیدستان، شریفیه و در منطقه رشتقون و نجم آباد و فارسیان به دلیل اوقافی بودن زمینها مشکلاتی داریم که باید برطرف شود.

 

هاشمی یادآورشد: یک هزار قطعه زمین در مهرگان تامین شده و به متقاضی واگذار می‌شود و در رشتقون زمین به افراد واگذار می‌شود و در شمال اتوبان بجز 180 هکتار مربوط به تعاونی ها مابقی این منطقه طرح تفصیلی و طرح آماده سازی ندارد که در شورای برنامه ریزی طرح پهنه بندی را مصوب کردیم و برای آماده سازی و طرح تفصیلی مشاور خواهیم گرفت.

 

وی گفت: از مجموعه طرح نهضت ملی مسکن تا پایان امسال 1200 واحد دولتی ساز تکمیل شده که در مهرگان به متقاضیان واگذار خواهیم کرد و برای ساخت بقیه واحدها با انتخاب پیمانکارانی توانمند و متعهد جدی هستیم و به یاری خداوند و تلاش همکاران به همه تعهدات خود در اجرای این طرح ها عمل خواهیم کرد.

 

هاشمی افزود: در مجموع در محدوده بافت روستایی، بافت فرسوده و روستایی و خودمالک در سایر شهرها حدود سه هزار واحد آماده واگذاری خواهد شد.

 

این مسئول اظهارداشت: برای اجرای قانون جوانی جمعیت حدود 2040 متقاضی داریم که عمده آنها در شهرستان قزوین هستند ولی زمین کافی نداریم و فقط در قزوین امکان تهیه زمینها هست اما در تاکستان توافق کرده ایم و در آبیک مشکل تامین زمین داریم که 50 متقاضی داریم که امسال تعیین تکلیف می‌کنیم و در بویین زهرا و شال شاید مجبور به خرید زمین شویم.

 

هاشمی گفت: بر اساس امکانات و شرایط موجود می‌توانیم با تامین یک هزار قطعه زمین به نیمی از متقاضیان قانون جوانی جمعیت پاسخگو باشیم.

 

وی در خصوص واگذاری زمین برای تغییر کاربری و ارائه خدمات زیرساختی مانند ساخت درمانگاه، مدرسه، فضای آموزشی، کلانتری، و مراکز رفاهی به بخش خصوصی اعلام آمادگی کرد.