menusearch
avayeleyl.ir

طرح نذر آب درموکب های اربعین/ راه‌اندازی کمیته گردشگری برای ساخت بوتیک‌هتل

header
۱۴۰۲/۵/۱۸ چهارشنبه
(0)
(0)
طرح نذر آب درموکب های اربعین/ راه‌اندازی کمیته گردشگری برای ساخت بوتیک‌هتل
طرح نذر آب درموکب های اربعین/ راه‌اندازی کمیته گردشگری برای ساخت بوتیک‌هتل

 

💢به گزارش پایگاه خبری آوای لیل قزوین،نشست خبری مهدی عبدیان رئیس اتاق بازرگانی قزوین با اصحاب رسانه استان قزوین در عصر چهارشنبه 18 مرداد 1402به مناسبت روز خبرنگار در سالن جلسات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین برگزار شد.

 

رئیس اتاق بازرگانی قزوین در این نشست خبری اظهار داشت: در شهرک صنعتی کاسپین یک که رئیس هیئت‌مدیره آن هستم، 76 واحد صنعتی داریم که کارت بازرگانی این واحدها خارج از استان قزوین است و نشان می‌دهد که بسیاری از صادرات محصولات تولیدشده در قزوین به نام سایر استان‌ها به ویژه تهران ثبت شد.

 

عبدیان با اشاره به انحراف در هزینه‌کرد سهم موسوم به 4 در هزار اتاق بازرگانی قزوین اضافه کرد: 40 درصد این پول سهم اتاق بازرگانی قزوین و 60 درصد آن سهم اتاق ایران است. بخش بیشتر بدهی 13.6 میلیارد تومانی به اتاق ایران است. یعنی سهم اتاق ایران را ندادند و در جای دیگر هزینه کردند و به اتاق ایران بدهکاریم. در ضمن بابت احداث ساختمان برای پلیس اینترپل هم بدهی‌هایی بالا آوردند و این کار کاملا غیرقانونی است.

 

وی ادامه داد: پولی که تحت عنوان 3 در هزار و 4 در هزار از اعضای اتاق بازرگانی اخذ می‌شود، حق ذی‌نفعان اتاق بازرگانی است و اما هیئت‌رئیسه دوره قبل به صورت غیرقانونی این پول را در جاهای دیگر هزینه کردند.

رئیس پارلمان بخش خصوصی قزوین در ادامه از تشکیل 6 کمیسیون تخصصی صنعت و معدن، انرژی، دانش‌بنیان، گمرک، کشاورزی و صنایع تبدیلی و یک کمیته گردشگری در ششمین دوره اتاق بازرگانی قزوین خبر داد و گفت: برای هر کدام از این کمیسیون‌ها یک دبیر ثابت گذاشتیم و رؤسای کمیسیون‌ها هم از اعضای هیئت‌نمایندگان اتاق بازرگانی هستند و در دوره جدید نیروی جدیدی هم به اتاق بازرگانی اضافه نکردیم. تعدادی از پرسنلی که مورد نیاز نبودند را کم کردیم و همان پرسنل موجود را ساماندهی کردیم و 7 نفر آنها را در کمیسیون‌ها به عنوان دبیر تخصصی به‌کارگیری کردیم.

 

عبدیان هدف از راه‌اندازی کمیته گردشگری را احیای صنعت گردشگری قزوین دانست و اضافه کرد: شهر قزوین با این پیشینه تاریخی متاسفانه جایگاه خوبی در صنعت گردشگری کشور ندارد و بنا داریم در قالب همین کمیته خانه‌های تاریخی را به بوتیک‌هتل تبدیل کرده و گراندهتل را احیا و راه‌اندازی کنیم.

 

وی با اشاره به وضعیت خوب برگشت عوارض مالیات به ارزش افزوده به واحدهای تولیدی و اقتصادی ادامه داد: امسال برگشت ارزش افزوده به واحدهای تولیدی و اقتصادی استان قزوین 400 درصد افزایش یافته است.

 

عبدیان از اجرای طرح نذر آب و توزیع یک‌میلیون آب‌معدنی در موکب‌های اربعینی خبر داد و افزود: در قالب این طرح هر کسی می‌تواند به ما آب‌معدنی بدهد و یا مبلغی را به حسابی واریز کند تا بتوانیم با آن آب‌معدنی برای موکب‌ها بر اساس میزان ظرفیت‌ آنها خریداری کنیم.