menusearch
avayeleyl.ir

فرش قرمز" شهرداری محمدیه استان قزوین" برای سرمایه گذاران 

header
۱۴۰۳/۲/۹ یکشنبه
(0)
(0)
فرش قرمز" شهرداری محمدیه استان قزوین" برای سرمایه گذاران 
فرش قرمز

فرش قرمز" شهرداری محمدیه استان قزوین" برای سرمایه گذاران

 

💢به گزارش پایگاه خبری آوای لیل قزوین،نقش سرمایه گذاری شهری در توسعه و رونق اقتصادی شهر و بهبود وضعیت سرمایه گذاری و توسعه مشارکت های اقتصادی در مدیریت شهری بر کسی پوشیده نیست. در واقع بدون استفاده از توان سرمایه گذاران توانمند و جلب مشارکت مردمی و جمع آوری سرمایه های خرد و کلان آنگونه که باید نمی‌توان به تحقق برنامه های شهر دست یافت.

 

شاید برخی ورود شهرداری ها به مباحث سرمایه گذاری را ناتوانی مدیریت شهری در خصوص تامین خدمات مورد نیاز شهروندان قلمداد کنند؛ اما حقیقت این است که توجه به بحث سرمایه گذاری زمینه سازی برای رشد و توسعه شهرها و زیرساخت های شهری را رقم خواهد زد که می‌تواند یک اتفاق و یا رویداد فرهنگی، مذهبی، اجتماعی، ورزشی و... را به دنبال داشته باشد. موضوعی که به نظر می‌رسد امروزه شهرها درخصوص اقتصاد شهرهایشان با هم در حال رقابت هستند؛ عناوینی که برخی از شهرها به خود اختصاص داده اند مثل شهر خلاق صنایع دستی، شهر خلاق غذا، شهر خلاق سفال و.... گواه این موضوع است که حتی صنعت گردشگری روی آن شهر و ویژگی های بارز آن متمرکز شده و سرمایه گذاری در آن شهر رونق گرفته است.

 

حتی برخی از شهرها به واسطه در اختیار داشتن صنعتی خاص و ویژه، مقصد سرمایه گذاری های خرد و کلان شده اند که زمینه ساز توجه سرمایه گذاران برای ایجاد زیرساخت ها از جمله ساخت اماکن تفریحی، اقامتگاه های موقت و یا هتل سازی ها به شهرهای مختلف شده است.

 

بدون شک هر چقدر ایده ها در بحث سرمایه گذاری ها خلاق تر باشد دستاوردهای بزرگ تری مثل رفع مشکل بیکاری و اشتغال آفرینی در آن شهر، فقرزدایی، ارائه خدمات رفاهی بهتر، بهبود حمل و نقل عمومی و ارتقا زیرساخت های شهری به واسطه درآمدهایی که از سرمایه گذاری حاصل می‌شوند را شاهد خواهیم بود.

 

خوشبختانه در حال حاضر شهرداری‌ها به این مهم رسیده‌اند که باید به دنبال کسب درآمدهای پایدار برای شهر باشند و باز هم مدیریت شهری محمدیه به عنوان پیشگام این موضوع به این نتيجه رسیده است که با توجه به شرایط اقتصادی کشور و محدودیت منابع مالی، توسعه شهر از محل منابع دولتی و عوارض رقم نخواهد خورد و از این‌رو باید به سراغ مدل‌های مختلف جذب سرمایه گذاران اعم از داخلی و خارجی برود.

 

برگزاری نخستین دوره آموزشی فرصت های سرمایه گذاری و تور آموزشی با محوریت آشنایی با روش های نوین سرمایه گذاری با حضور ندیم بنیانگذار اولین مدرسه سرمایه گذاری شهری در ایران توسط شهرداری محمدیه و بازدید از پروژه های شاخص شهر و آماده جذب سرمایه گذار، نشان دهنده بارقه هایی امیدی است که می‌خواهد این امیدواری از دل مردم رنگ نبازد و در راستای ارتقای کیفیت خدمات به شهروندان گام های مهمی بردارد.