menusearch
avayeleyl.ir

مدیر کل بهزیستی استان قزوین خبر داد؛ ارائه تسهیلات به افرادی که بیش از ۶ ماه پاکی داشته باشند 

header
۱۴۰۲/۴/۲۵ یکشنبه
(0)
(0)
مدیر کل بهزیستی استان قزوین خبر داد؛ ارائه تسهیلات به افرادی که بیش از ۶ ماه پاکی داشته باشند 
مدیر کل بهزیستی استان قزوین خبر داد؛  ارائه تسهیلات به افرادی که بیش از ۶ ماه پاکی داشته باشند 

مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: براساس قوانین موجود، افرادی که بیش از ۶ ماه پاکی داشته باشند می‌توانند از تسهیلات و خدمات حمایتی بهزیستی و سایر دستگاه‌های اجرایی بهره‌مند شوند.

 

💢به گزارش پایگاه خبری آوای لیل قزوین،علی دهباشی پور در نشست خبری با اهالی رسانه به مناسبت هفته بهزیستی با اعلام این خبر افزود: بانک ملی بالغ‌بر ۱۸ میلیارد تومان موظف به پرداخت تسهیلات به معتادان بهبودیافته در سال جاری است که از این میزان، ۱۲۰ درصد به بانک‌ها معرفی شدند و ۹۰ درصد افراد معرفی موفق به اخذ تسهیلات شدند که در این راستا رتبه نخست را در کشور داریم.

وی با اشاره به شعار «برای مردم، برای به زیستن» به عنوان شعار امسال سازمان بهزیستی خاطر نشان کرد: این فرصت مناسبی برای طرح اهداف، مأموریت‌های سازمان و ارائه گزارش عملکرد با هدف افزایش آگاهی عمومی است.

دهباشی یادآور شد: بالغ بر ۱۱۰ خانواده چند معلولی در استان قزوین وجود دارد و بالغ‌بر ۷۰ خانواده ۲ معلولی بوده که تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.

 

دهباشی پور تاکید کرد: ۲۸ هزار و ۷۴ مددجوی معلول تحت پوشش بهزیستی قزوین قرار دارند و ۵ هزار و ۳۸۸ خانواده زن‌سرپرست خانوار و ۵۸۰ تحت پوشش فرزند دوقلو، ۵۱۶ مددجوی شبه خانواده و ۳۵۱ مورد خدمت گیرنده در اورژانس اجتماعی داشته‌ایم.

 

مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت : ۶۵۰ تا ۷۳۰ هزار تومان مستمری مددجویان تحت پوشش بهزیستی است و در سال گذشته ۱۸ میلیارد تومان، برای مولد بهزیستی در نظر گرفته شد که بهزیستی استان رتبه نخست را در این زمینه کسب کرد.

 

وی اذعان کرد: معتادان بهبود یافته اگر برایشان اشتغال ایجاد نشود معمولا به اعتیاد بازمی گردند و در حمایت از خانواده این افراد، دادستانی هم کمک می‌کند و همراه است تا مشکلات معتادان برطرف شود و خانواده ها ملزم می‌شوند مهارت نگهداری معتاد را بیاموزند و بازگشت به جامعه محقق شود.

 

مدیرکل بهزیستی استان قزوین همچنین گفت: هم اکنون ۲۰ مرکز اقامتی فعال در سطح استان به ارائه خدمات به بیماران مبتلا به اعتیاد مشغول هستند و از این تعداد، یک مرکز ویژه بانوان مبتلا به اعتیاد و یک مرکز با ظرفیت ۲۰۰ نفر ویژه معتادان با دستور قضائی تحت نظارت این اداره کل فعالیت می‌کند.

 

این مسئول با اشاره به حمایت‌های بهزیستی از اتباع بیگانه گفت: براساس قانون باید اتباع مانند ایرانی‌ها تحت پوشش قرار بگیرند اما داشتن کارت اقامت موضوعی است که باید مد نظر قرار بگیرد.

 

وی اظهار داشت:۴۵ واحد مسکونی برای امسال دردست ساخت داریم که ۳۴ واحد از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار شده و۷۱ واحد مسکونی برای خانواده های درمعلولی داریم که اضافه شده است.

 

وی ادامه داد: بالغ بر ۲ هزار نفر در مجمع «ان‌ای‌» و بالغ‌بر هزار نفر در کنگره شصت بهبود یافته اند که البته با کمک خیران و انجمن‌های مردم نهاد می‌توان گام های مؤثرتری در راستای بهبودی این قشر برداشت.

دهباشی پور همچنین یاد آور شد: در حال حاضر ۷۰۰۰ نفر در مراکز بهبودی از اعتیاد در استان حضور دارند و در قزوین ١۵ کمپ ترک اعتیاد ماده ١۵ و ٢ کمپ ماده ١۶ برای آقایان و خانم‌ها داریم.

گفتنی است مدیر کل بهزیستی قزوین دردیدار با امام جمعه استان، عقد تفاهم‌نامه با ادارات و سازمانها از جمله صندوق قرض‌الحسنه مهر ایران برای ارائه تسهیلات و معاونت بهداشت سپاه به منظور استفاده از خدمات دندان پزشکی برای معلولان، تقدیر از مدال آوران پارالمپیک و … را از جمله برنامه‌های بهزیستی در این هفته برشمرد.