menusearch
avayeleyl.ir

همایش آموزشی ترویجی محصولات کشاورزی در قزوین برگزارشد

header
۱۴۰۲/۴/۲۶ دوشنبه
(0)
(0)
همایش آموزشی ترویجی محصولات کشاورزی در قزوین برگزارشد
همایش آموزشی ترویجی محصولات کشاورزی در قزوین برگزارشد

محصولات کودی شرکت های تحت پوشش خدمات حمایتی کشاورزی روز دوشنبه26تیرماه در تالار ایرانیان هفت سنگان قزوین برگزار شد.

 

💢به گزارش پایگاه خبری آوای لیل قزوین،عباس رسولی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قزوین در حاشیه این رویداد اظهارداشت: هدف اصلی ما در این همایش معرفی محصولات کشاورزی شرکت هایی است که با آنها تفاهم نامه داریم تا بدون واسطه امکان دسترسی به محصولات محقق شود.

 

 

وی یادآور شد: در این مراسم کارگزارن دعوت شدند تا محصولات نهاده ای معرفی و توسط کشاورزان خریداری شود.

 

رسولی بیان کرد: ۱۹ شرکت بخش خصوصی و مجتمع شیمیایی آبیک که تحت پوشش هست انواع سموم کشاورزی را تولید می‌کند و به متقاضیان معرفی می‌شود.

 

وی در خصوص شرکت کنندگان این همایش تصریح کرد: شرکتهای تولیدی و توزیعی نهاده از سراسر کشور از جمله استانهای کرمان، مشهد، سنندج، قم، گیلان، فارس، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، همدان و قزوین شرکت کرده اند و امیدواریم بدون واسطه بتوان اینومحصولات را معرفی کرد.

 

مدیر شرکت خدمات کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت: در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی و تامین کنندگان انواع کودهای شیمیایی و به منظور افزایش راندمان و کیفیت محصولات کشاورزی همچنین رویکرد و سیاست های جدید شرکت در جهت حمایت از تولیدات با کیفیت داخلی شرکت اقدام به انعقاد تفاهم نامه با شرکت های تولیدکننده کرده است.

 

وی گفت: به منظور معرفی هرچه بهتر تولیدکنندگان و معرفی محصولات در بخش غیر یارانه ای چهارمین همایش آموزشی و ترویجی و معرفی سبددمحصولات کودی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قزوین برگزار شده است.

 

مدیر شرکت خدمات کشاورزی استان قزوین افزود: درسال گذشته بیش از دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن کود ازته، ۵۰۰ هزار تن کود فسفاته، ۳۰۰ هزار تن کود پتاسه، و در مجموع سه میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع کود شیمیایی در کشور تدارک دیده شده است.

 

رسولی تصریح کرد: همچنین در استان قزوین تامین و تدارک ۵۶ هزار و ۹۹ تن کود ازته، ۱۲ هزار و ۵۰۵ تن کو فسفاته، دو هزار تن پتاسه و در مجمع ۷۰ هزار و ۶۰۴ تن انواع نهاده و کود در سال جاری صورت گرفته است.

 

وی در خصوص توزیع کود شیمیایی در استان نیز گفت: در سال جاری ۵۵ هزار و ۳۰۴ تن کود ازته، ۹ هزار و ۵۶ تن کود فسفاته، یک هزار و ۷۶۴ تن کود پتاسه و در مجموع ۶۶ هزار و ۱۱۴ تن انواع کود توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قزوین میان کشاورزان توزیع شده است.

 

وی بیان کرد: در سطح َکشور با ۹۰ شرکت تولیدی و توزیعی تفاهم نامه امضا شده و این شرکتها قادرند ۱۳۰۰ نوع محصول ارائه کنند.

 

 

در این همایش شرکتهای تولید و توزیع نهاده ها محصولات مرغوب و استاندارد خود را به مصرف کنندگان و کارشناسان معرفی می‌کنند.