به گزارش پایگاه خبری آوای لیل قزوین، محمد صیادی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین در نشست آموزشی مددکاران که در سالن جلسات کمیته امداد استان قزوین برگزار شد، بیان کرد: مددکار در خط مقدم امدادرسانی به نیازمندان و محرومان فعالیت میکند.
وی ادامه داد: فعالیت مددکاران با سختی های زیادی توأم است چراکه به لحاظ جغرافیایی با مددجویان در نقاط مختلف و از طرفی با مددجویان با شرایط مختلف مواجه هستند و باید این مسائل را رصد کنند.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: با توجه به لزوم ارتقای خدمات و ایجاد بستر مناسب برای خدمات شفاف، سریع و دقیق؛ سامانه امداد هوشمند با نام اختصاری "سها" راه اندازی شده است.
وی افزود: باید اطلاع رسانی در خصوص سامانه "سها" به نشانی soha.emdad.ir بازهم اقدام کنیم چراکه خدمت رسانی به نیازمندان از ثبت نام اولیه تا هر نوع خدمات در این بستر ارائه میشود.
صیادی عنوان کرد: هدف از راه اندازی سایت امداد هوشمند یا "سها"، غیر حضوری کردن امور برای مددجویان و در عین حال ثبت اطلاعات آنها به صورت یکپارچه برای دسترسی به تمامی اطلاعات صحیح بوده است.
وی تصریح کرد: با توجه اینکه در دنیای امروز ارائه خدمات به سمت روشهای غیر حضوری و الکترونیک پیش میرود سازمان کمیته امداد نیز در این مسیر قدم برداشت و از پایان سال ۱۴۰۰ در کمیته امام خمینی (ره) تلاش شد در قالب راه اندازی یک سامانه جدید خدمات متقاضیان، سبدها و بستههای خدمتی قابل عرضه کمیته امداد در بستر الکترونیک به مراجعه کنندگان عرضه شود.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: هر فردی که دارای شرایط خاص اقتصادی است و شرایط قرار گرفتن در جامعه هدف کمیته امداد را دارد باید ابتداء در این سلایت ثبت نام کند که ثبت نام از طریق دفاتر پیشخوان دولت و یا رایانه های شخصی و یا گوشی های همراه دارای اندروید قابل انجام است.
وی اعلام کرد: ثبت نام تأیید شده در صفحه رئیس اداری محل زندگی فرد نمایش میخورد و به کارپوشه مددکار ارسال میشود و پیامک نیز به گوشی تلفن همراه شخص متقاضی ارسال میشود و بدین صورت در سریع ترین زمان ممکن ارائه خدمت به متقاضی صورت میگیرد.
صیادی توضیح داد: از مزایای این طرح میتوان به حذف هزینههای ایاب و ذهاب، کاهش زمان، تسریع درخواستها اشاره کرد همچنین در این روش دیگر نیاز به ارائه حضوری مدارک هویتی و سیر اداری به صورت کاغذی نیست و همه مدارک در قالب یک فایل در این سامانه بارگذاری میشود.
وی اظهارکرد: از دیگر مزایای این طرح میتوان به اتصال این سامانه به سامانه زیادی از جمله اتصال به سیستم بانکی، سیستمهای دارایی، ثبت احوال، ثبت اسناد و دستگاههای حمایتی هم تراز اشاره کرد که دیگر نیاز به استعلام حضوری و کاغذی وجود ندارد
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: متقاضی پس از ثبت درخواست فرد در سامانه، دهک حمایتی متقاضی مشخص و بعد از آن فرایند خدمتی متناسب با دهک ارائه میشود.