menusearch
avayeleyl.ir

برگزاری اجلاسیه نماز درشهرستان لنگرود با حضور آیت الله فلاحتی نماینده ولایت فقیهه دراستان گیلان

header
۱۴۰۱/۱۲/۲۲ دوشنبه
(1)
(0)
برگزاری اجلاسیه نماز درشهرستان لنگرود با حضور آیت الله فلاحتی نماینده ولایت فقیهه دراستان گیلان
برگزاری اجلاسیه نماز درشهرستان لنگرود با حضور آیت الله فلاحتی نماینده ولایت فقیهه دراستان گیلان


برگزاری اجلاسیه نماز در شهرستان لنگرود با حضور آیت الله فلاحتی
اختصاص/اوای لیل/فاطمه مشفق
فرماندار شهرستان لنگرود_ در اجلاسیه سراسری نماز شهرستان لنگرود که امروز ( یکشنبه، ۲۱اسفند) با حضور ایت الله فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان در دانشکده پرستاری و پیراپزشکی شهرستان برگزار شد، گفت: امروز خداوند به مسئولان‌نظام جمهوری اسلامی این توفیق را داده که در مسند قدرت قرار بگیرند و منشا تاثیر و اداره امور جامعه باشند که اولین وظیفه مسئولان این است که نسبت به برپایی و اقامه نماز تلاش گسترده ای داشته و موجبات اشاعه نماز در جامعه را فراهم کنند.
جلالی فرماندار شهرستان لنگرود خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم‌فریضه مهم اقامه نماز را فراگیر کنیم بایستی، برای تبیین فرهنگ زندگی اسلامی که بن مایه های چنین فرهنگی که خردورزی، اخلاق و حقوق است را اسلام در اختیار متولیان جامعه قرار داده تا نسبت به تبیین و الگوسازی برای اداره جامعه و فرهنگ زندگی اسلامی اقدامات اساسی را انجام دهند.
وی با بیان اینکه برای پیشرفت تمدن اسلامی بایستی دیانت سرلوحه کار قرار گیرد، تصریح کرد: یکی از مشکلات در تبیین زندگی اسلامی، حوزه آموزش فرهنگ است که‌متاسفانه در نظام آموزشی امر تربیت و تحول فکری مورد غفلت قرار گرفته و مشکلات در نظام اجتماعی ناشی از بی توجهی به رشد فرهنگ اسلامی است که این‌موضوع نیاز مند احیا و باز تولید فرهنگ اسلامی دارد.
دکترجلالی ادامه داد: کسب دانش نباید موجب سستی ایمان ما به خدا شود و علم و دانش پایه ایمان به خداوند است و ما را نسبت به خدا و دین‌خدا متواضع تر می‌کند و قطعا کسانی که به اضمحلال فرهنگی در غرب توجه دارند، بدانند اضمحلال غرب، بیشتر نتیجه سطحی نگری به مذهب و درک نادرست از دانش است.
ایت الله فلاحتی نماینده ولی فقيه در گیلان سخنران ویژه اجلاسیه سراسری نماز در شهرستان لنگرود گفت: بر اساس آیات قرآن، کسانی‌که اهل نماز هستند و از مال خود در راه خدا انفاق می‌کنند از مؤمنان واقعی به شمار می‌روند.
نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه همه کارها باید در راه خدا باشد، تصریح کرد: نمازگزار و انفاق‌کننده در راه خدا، یک درجه نزد خداوند دارد همانطور که در آیات قرآن کریم، نماز در کنار انفاق مطرح شده است و این بدان معناست که نمازگزار باید به فکر مردم نیز هم باشد.
امام جمعه رشت به ارتباط میان نماز و نیاز جامعه اشاره کرد و ادامه داد: خداوند، انسان نمازگزار را مورد عفو خود قرار می‌دهد چراکه مؤمن واقعی هم ممکن است فریب شیطان را بخورد و گرفتار شود.
وی با بیان اینکه نمازگزار و انفاق‌کننده مؤمن بوده و مورد رحمت الهی و دارای رزق کریم است، افزود: رزق کریم، رزقی بی‌منت، خالص، وسیع و دائمی است و خداوند به نمازگزار واقعی چنین ویژگی‌هایی را عنایت می‌کند.
ایت الله فلاحتی اضافه کرد: اهل دیانت، نماز و مسجد همواره آثار تخریبی‌شان در جامعه از همه طبقات کمتر است زیرا نماز انسان را بیمه می‌کند و روح انسان را درمان و متعالی می‌کند و به انسان خلوص می‌بخشد.