menusearch
avayeleyl.ir

بهره برادری از مجهزترین بیمارستان تامین اجتماعی شرق گیلان درشهر کومله

header
۱۴۰۱/۱۲/۱۷ چهارشنبه
(0)
(0)
بهره برادری از مجهزترین بیمارستان تامین اجتماعی شرق گیلان درشهر کومله
بهره  برادری از مجهزترین بیمارستان تامین اجتماعی  شرق گیلان درشهر کومله


مجهزترین بیمارستان تخصصی تامین اجتماعی در شرق گیلان در شهر کومله افتتاح شد
اختصاصی / آوای لیل: فاطمه مشفق. مجهزترین بیمارستان تخصصي تامین اجتماعی شرق گیلان با حضور آیت الله فلاحتی "نماینده ولی فقیه در استان"، اسدالله عباسی "استاندار گیلان" پرویز محمدنژاد نماینده مردم شهرستان لنگرود و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی به بهره برداری رسید.
پرویز محمدنژاد "نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی" در آیین افتتاحیه بیمارستان تامین اجتماعی کومله عنوان نمود: تاسیس این بیمارستان به عنوان یک مجموعه بسیار مهم در حوزه بهداشت و درمان در منطقه است که امروز با افتتاح ان بیماران تامین اجتماعی شرق استان نه تنها دیگر نیازی نخواهند داشت تا برای درمان خود به مرکز استان مراجعه نموده بلکه این بیمارستان پتانسیل آن را هم دارد که بتواند غرب استان مازندران را هم پوشش دهد.
نماینده شهرستان لنگرود با بیان اینکه کشور ما در اوج بی رحمانه ترین تحریم ها قرار گرفته است افزود: علی‌ رغم همه این تحریم‌ها کشور ما قوی‌ ترین نظام سلامت را داشته و تمام تلاش همه دست اندر کاران نظام اینست که امکانات در سطح جامعه با عدالت توزیع گردد.
آیت الله رسول فلاحتی - نماینده ولی فقیه در گیلان نیز گفت: کشور جمهوری اسلامی در عرصه توجه به سلامت جسم و روان مردم اقدامات بسیاری کرده که این یکی از برکات نظام‌ جمهوری اسلامی است.
امام‌جمعه رشت با اشاره به آشوب‌ اغتشاشگران در ماه‌های اخیر و برخورد رهبر فرزانه انقلاب با عوامل آن، گفت: رهبری فرمودند:" عواملی که سلامت کودکان و نوجوانان این مرز و بوم را هدف قرار داده اند باید به اشد مجازات برسند" این نشان می‌دهد رهبر معظم انقلاب به مسئله سلامت جامعه به ویژه نونهالان توجه ویژه دارد.
وی با بیان اینکه امروز در صنعت دارو، تجهیزات پزشکی و در عرصه پزشک در دنیا از رتبه‌های خوبی برخورداریم، تصریح کرد: امروز بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین، غرب آسیا و آسیای میانه توجه شان معطوف به بخش سلامت ایران است.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه " مخالف بیمارستان‌های خصوصی نیستیم" اذعان کرد: این بی‌مهری‌ها را نمی‌پذیریم که در مرکز گیلان بیمارستان‌هایی همانند حشمت، راضی، پورسینا رشت قدیمی و عقب گرد صد ساله داشته باشند.
امام جمعه رشت با اشاره به موقعیت جغرافیایی و زیست بوم‌گیلان که آسیب‌هایی را متوجه آحاد مردم کرده که برای درمان به پایتخت نروند، خاطرنشان کرد: همه متولیان باید تلاش کنند و برای جمعیت ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار نفری گیلان، شرایطی را مهیا سازند که بیماران برای درمان به خارج از استان نروند.
اسد الله عباسی - استاندار گیلان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: خلاء هایی که در بخش درمان بیمه شدگان تامین اجتماعی وجود دارد بر کسی پوشیده نیست.
وی با بیان اینکه ما نباید مراکز درمانی و بیمارستان ها را به عنوان نماینده بیمارستان خصوصی رشت تعریف کنیم، تصریح کرد: عموم پزشکان در مراکز درمانی و بیمارستان ها با بیمارستان های خصوصی ارتباط دارند نه اینکه از این بیمارستان ها حمایت نشود بلکه باید به بیمارستان های دولتی با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و در چنین شرایطی که سرمایه گذاری شده، توجه ویژه شود.
عباسی با اشاره به دغدغه درمانی بیمه شدگان تامین اجتماعی، خاطرنشان کرد: امروز اگر نگرانی در بخش سلامت وجود دارد باید تمام امکانات و تجهیزات فراهم شود و خوشبختانه در گیلان از نظر متخصصین در بخش سلامت سرآمد هستیم اما از نظر تخت و خدمات دهی با مشکل مواجه هستیم،
استاندار گیلان با تاکید بر اینکه بیمارستان دولتی لنگرود باید تقویت شود تا بیماران نیازی به مراجعه به مراکز استانی نداشته باشند، گفت: هزینه های تحمیلی در این بخش زیاد است و بایستی به این بخش توجه شود و با توجه به اینکه همه تخصص ها در استان وجود دارد گیلان بایستی در صدر جدول از این لحاظ قرار گیرد تا خدمات شایسته ای در همه بخش ها به مردم ارائه دهد.
*** گفتنی است بیمارستان تامین اجتماعی سردار شهید املاکی کومله مجهز به ۹۵ تخت(۶۲ تخت بستری ،۱۶ تخت ویژه و ۷ تخت اورژانس)، ۵ اتاق عمل، درمانگاه‌های تخصصی (شامل: جراحی عمومی، زنان و زایمان، اطفال، ارتوپدی، ارولوژی، گوش و حلق و بینی، قلب و عروق) و درمانگاه عمومی بوده که با به کار گیری بیش از ۲۵۰ نفر پرسنل اداری، خدماتی و کادر درمانی به نوع خود جزو مجهزترین بیمارستان های تامین اجتماعی در شرق گیلان است. شایان ذکر است زمین این بیمارستان توسط خانواده مرحوم دکتر سید جعفر فاطمی به سازمان تامین اجتماعی اهدا گردیده است.