menusearch
avayeleyl.ir

درنشست خبری با شهردار چاف و چمخاله بیان شد

header
۱۴۰۲/۱/۱۹ شنبه
(0)
(0)
درنشست خبری با شهردار چاف و چمخاله بیان شد
درنشست خبری با شهردار چاف و چمخاله بیان شد

 
افزایش دوبرابری بودجه سال ۱۴۰۲/ مشکل مردم در راستای دریافت پروانه ساخت/ عملیات اجرایی جاده سلامت به طول ۱۷ کیلومتر نوار ساحلی

اختصای اوای لیل: فاطمه مشفق/ نشست خبری اصحاب رسانه شهرستان لنگرود با شهردار و اعضای شورای شهر چاف چمخاله و با حضور آقای فیضی مشاور نماینده مردم شهرستان لنگرود برگزار شد.
شهردار چاف و چمخاله، در جمع اصحاب رسانه شهرستان لنگرود با بیان اینکه اصحاب رسانه مایه دلگرمی مردم و مسؤولین بوده و پل ارتباطی بین مردم و مسوولین هستند، اظهار داشت: رسالت شما خبرنگاران رسالت انبیا است و از این‌رو از شما قلم به دستان انتظار می‌رود که با صداقت حقایق را اطلاع‌رسانی کنید.
حسین ابراهیمی، شهر چاف وچمخاله را شهری گردشگری معرفی نمود و گفت: در این شهر هتل‌ها و مسافرخانه‌هایی وجود دارد که در برخی از ایام سال روزانه ۱۵۰۰ نفر را میزبانی می‌کنند که این نشان دهنده استقبال گردشگران از این شهر است.
حسین ابراهیمی شهردار چاف و چمخاله اظهار داشت: شهر چاف وچمخاله با برخورداری از رودخانه و دریا، ۲۳۰۰ هکتار وسعت و متشکل از ۱۴ روستا، بعد از رشت وسیعترین شهر بوده و که یقینا شهرداری در راستای خدمت رسانی به مردم با چالش هایی مواجه بوده که امیدواریم مسئولین شهرستانی و استانی نگاه ویژه ای به شهر چاف و چمخاله داشته باشند.
وی بودجه شهرداری در سال گذشته را   ۲۵ میلیارد تومان عنوان نمود و گفت با حمایت مردم و گردشگران توانستیم ۴۵ میلیارد تومان درآمد کسب نموده و خدمات عمرانی و فرهنگی را خدمت مردم ارایه نماییم. بودجه پیشنهادی برای سال ۱۴۰۲ ؛   ۴۵ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال گذشته رشد دو برابر ی داشته است.
ابراهیمی در ادامه بیان داشت: علی رغم وجود طرح هادی ولی استقلال اجرایی برای شهرداری وجود نداشته و عملا دست ما برای انجام بسیاری از امور بسته است. از سویی وجود ۱۵۰۰ هکتار زمین در تملک منابع طبیعی و راه و شهرسازی مشکلات عدیده ای را برای شهروندان در راستای صدور پروانه مالکیت بوجود آورده است که نیازمند حمایت و بازنگری و بروزرسانی قانون توسط مسئولین مربوطه است.
شهردار چاف و چمخاله در ادامه به بخشی از عملکرد یکساله مجموعه شهرداری و شورای شهر اشاره کرد و گفت: آسفالت ۳۳ هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان، زیرسازی کوچه‌ها و معابر با اعتبار ۵ میلیارد تومان، رنگ‌آمیزی جداول، لوله‌گذاری جهت هدایت آب‌های سطحی، سنبل‌زدایی و تنظیف رودخانه و آزادسازی عرض رودخانه، کارهای فرهنگی و برگزاری جشن‌های نیمه شعبان، مبعث، غدیر، جشن کاسپین، مسابقات دوچرخه سواری، مسابقات کشتی استانی، تجلیل از قهرمانان و غیره از جمله اقدامات انجام شده عمرانی و فرهنگی در سطح شهر در سال گذشته است.
ابراهیمی از مهم‌ترین برنامه‌های آتی شهرداری را اصلاح طرح هادی و رفع مشکلات شهروندان در صدور پروانه، ادامه تنظیف رودخانه، پیاده روسازی ۵ کیلومتر از رودخانه چمخاله به طرف دریا( از زیر پل چمخاله)، جاده سلامت و تندرستی در طول ۱۷ کیلومتر نوار ساحلی و کلنگ زنی ساختمان جدید شهرداری عنوان نمود.
وی سنبل‌زدایی و تنضیف رودخانه چمخاله را از جمله اقدامات مهم مجموعه شهرداری و شورا عنوان نمود و گفت: عملیات سنبل زدایی و جمع آوری زباله هایی که در طول سالیان طولانی در رودخانه رها شده بودند به مساحت ۱.۵ کیلومتر انجام و ادامه ۱.۵ کیلومتر دیگر در دستور کار است که جا دارد از حمایت مسئولین شهرستان بویژه فرماندار، ریاست دادگستری و دادستان لنگرود قدردانی نمایم.

**** رئیس شورای شهر چاف و چمخاله نیز با بیان اینکه از ۲۵۰۰ هکتار زمین موجود در شهر چاف و چمخاله ۱۵۰۰ هکتار در تمللک منابع طبیعی و راه و شهرسازی است، اظهار کرد: این حجم زیاد از زمین‌های شهر چاف و چمخاله که در تملک دیگر ادارات است موجب ایجاد مشکل برای شهرداری و شهروندان شده است.
فریدون سالم با بیان اینکه برای حل این مشکل از طریق مشاور طرحی را به استان ارایه کردیم تا بررسی کنند که در صورت تایید طرح توسط استان، در صدور پروانه و ارایه خدمات به شهروندان با خیال راحت فعالیت خواهیم کرد و صدور پروانه ساختمانی برای شهرداری باعث درآمدزایی و هرچه درآمد شهرداری بیشتر گردد خدمات رسانی ما نیز بیشتر خواهد
رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای شهر چاف و چمخاله نیز با بیان اینکه در سال گذشته با حجم زیادی از پرونده‌هایی که کارهای آن انجام نشده بود مواجه بودیم، اظهار کرد: یکی از تلاش‌های مجموعه شهرداری و شورا تعیین تکلیف پرونده‌ها و بازرسی‌های مربوط به ساخت و سازها توسط کارشناسان بود که خوشبختانه تا حد زیادی کارها انجام شد.
مهران محراب‌پور به برخی از پروژه‌های در دست اقدام شهرداری و شورا در سال جاری اشاره کرد و گفت: طراحی و اجرای میادین تپه و چمخاله و چاف، اصلاح خیابان‌ها و بازگشایی‌های معابر، اتمام بلوار مسیر چمخاله خ مشفق:
و چاف و تعریض خیابان از میدان چاف به سمت تازه آباد چاف از جمله برنامه‌هایی است که برای سال جاری برنامه ریزی شده است.
مهرداد وفایی عضو دیگر شورای شهر چاف و چمخاله نیز با بیان اینکه اصحاب رسانه بازوان شهرستان برای انعکاس اخبار و عملکردهای مسوولین هستند، اظهار کرد: در چند وقت گذشته برنامه‌های زیادی انجام شده و اقدامات زیادی نیز برای سال جدید در دست اقدام است که این زیر سایه همدلی اعضای شورا و مجموعه شهرداری چاف و چمخاله بوده است.
حسن آژير عضو دیگر شورای شهر چاف و چمخاله نیز افزود: رشد دوبرابری بودجه در سال ۱۴۰۲، نشان از همت مجموعه شهرداری و شورای شهر چاف و چمخاله در راستای خدمات رسانی بیشتر به مردم فهیم شهر است.
عبدالله فیضی مشاور نماینده مردم شهرستان لنگرود، مهمان ویژه این نشست خبری گفت : ساحل چاف و چمخاله یک طبیعت بکر است که کمتر جایی از کشور از این زیبایی برخوردار است.
وی ساحل چمخاله را متعلق به کل مردم ایران دانست و گفت: کار برای این ساحل زیاد است هرچند موانع و مشکلات فراوانی نیز وجود دارد.این شهر دارای پتانسیل هایی است که می‌تواند تبدیل به قطب اقتصادی گشته و برای جوانان شهرستان های همجوار نیز زمینه شغلی ایجاد نماید.
عبدالله فیضی مشاور نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی؛ افزود: پیشنهاد من به شهردار و اعضای شورای شهر این است تا برنامه بلندمدتی را ترسیم نمایند، فرصت ها را شناسایی و به سرمایه گذاران معرفی نموده تا بتوانند به دور از دست دلالان در کوتاهترین زمان در شهر چاف و چمخاله سرمایه گذاری نمایند.