menusearch
avayeleyl.ir

درنشست خبری با نماینده شهرستان لنگرود درمجلس شورای اسلامی مطرح شد

header
۱۴۰۱/۱۲/۶ شنبه
(0)
(0)
درنشست خبری با نماینده شهرستان لنگرود درمجلس شورای اسلامی مطرح شد
درنشست خبری با نماینده شهرستان لنگرود درمجلس شورای اسلامی مطرح شد

آوای لیل /اختصاصی /فاطمه مشفق
نماینده مردم شهرستان لنگرود در نشست خبری با اصحاب رسانه:
لنگرود اولین شهرستان در بحث لایروبی و احیای تالاب ها و استخرها
برگزاری جشنواره نوغانداری در خرداد ۱۴۰۲ در لنگرود
** آمادگی مناظره و مباحثه در خصوص عملکرد ۳ ساله نمایندگی خود

با حضور نماینده شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان لنگرود؛ نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان و استان برگزار شد.
در این مراسم محمدنژاد نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با تمام انقلاب هایی که در جهان رخ داده تفاوت دارد، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران از سه رکن و حلقه حمایتی خداوند و توسل به ائمه اطهار؛ رهبری امام خمینی و مدیریت امروز کشور به دست رهبری فرزانه و حضور همیشگی مردم در تمام صحنه ها و عرصه های مختلف برخوردار بوده و این وجه تمایز نظام جمهوری اسلامی ایران با سایر نظام هاست و این عوامل باعث شده تا امروز ایران بعد گذشت چهار دهه تبدیل به یک قطب بزرگ در جهان شود.
محمدنژاد با بیان این جمله که هر کشوری دارای علم و فنون است؛ دارای قدرت است گفت: هر چند در تمام سالها کارشکنی و تحریم های دشمن وجود داشته و تاثیر بسیاری در امور مختلف کشور داشته، اما همین تحریم ها باعث شده تا جوانان کشور تهدیدها را به فرصت تبدیل نموده و امروز کشور ایران جزء ده کشور برتر در عرصه های مختلف باشد.
وی افزود: نارضایتی هایی که در کشور وجود دارد بویژه نارضایتی اقتصادی، طبیعی است، هر انقلابی باید هزینه هایی متحمل گردد یقینا هزینه اقتصادی جزئی از پیشرفت انقلاب خواهد بود. تمام تلاش مجموعه ملت و دولت در راستای رفع مشکلات مردم است و هر لحظه در حال تلاش و راهکارهای مختلف برای کنترل و بهبود وضعیت اقتصادی مردم هستند.
نماینده مردم شهرستان لنگرود افزود: امیدافرینی یکی از وظایف خطیر شما اصحاب رسانه است. این انتظار از شما می‌رود تا با قدرتی که در دست دارید در این راستا قدم بردارید. دشمن در اغتشاشات اخیر واقعا خوب عمل کرد و تمام داشته و نداشته های ما را زیر سوال برد و از هر راهی اقدام به کوچک شمردن اقدامات نظام و انقلاب کرد.
محمدنژاد با اشاره به اینکه، شاخص اصلی اقتصادی و درآمد مردم در گیلان کشاورزی است؛ گفت: از دوسال پیش تمام هم و غم خود را بر احیای پیله کرم ابریشم که از بی تدبیری و عدم شناخت یک منبع درآمدی برای مردم؛ رو به نابودی می‌رفت، قدم برداشتیم و با افزایش قیمت پیله کرم ابریشم و رقابتی نمودن قیمت و پای کار آمدن کمیته امداد امام خمینی جهت خریداری پیله با قیمت بالاتر رغبت و شور دوباره را در مردم بوجود آوردیم.
وی در ادامه به برگزاری اولین جشنواره ملی نوغانداری در خرداد ۱۴۰۲ در شهرستان لنگرود اشاره کرد و گفت:در کنار این جشنواره احداث موسسه تحقیقات نوغان در شلمان نیز از برنامه های آتی در این زمینه است که یقینا از حضور نخبگان و شرکت های دانش بنیان در این موسسه استفاده خواهد شد.
نماینده مردم شهرستان لنگرود از لایروبی و احیای ۳۹ تالاب و استخر در شهرستان لنگرود خبر داد و گفت: شهرستان لنگرود اولین شهرستان در استان گیلان است که در بحث لایروبی و احیای تالاب ها و استخرها وارد عمل شده و یقینا با اتمام کار مشکل کمبود آب کشاورزان رفع خواهد گردید.
محمدنژاد مدیریت پسماند در خانه را بهترین راه حل در راستای کنترل تولید زباله دانست و گفت: تفکیک زباله در منزل باعث کاهش حجم زباله می‌گردد. شهرداری شلمان با اقدام به موقع در راستای آموزش خانواده ها و ایجاد فضایی کوچک در منزل برای تبدیل مواد غذایی به کمپوست، کار ارزشمندی انجام داده که می‌تواند با آموزش در روستاها تاثیر بسزایی در کاهش زباله و حتی درآمد زایی برای خانواده ها شود.
ووی در ادامه به بودجه سال آینده اشاره کرد و گفت: متاسفانه قالب بودجه ما هزینه ای است. تنها ۱۳ درصد بودجه ۱۴۰۲ به قسمت تملک و دارای و اشتغالزایی تعلق گرفته که یقینا مجلس این میزان را افزایش می‌دهد. این ضعف است. یقینا اگر این روند در کشور ادامه یابد در سال‌های نه چندان دور کشور ما تبدیل به یک کشور مصرف کننده خواهد شد.
محمدنژاد نماینده مردم شهرستان لنگرود اظهار داشت: من آمادگی صحبت و مناظره با نمایندگان قبلی و یا هر شخصی را داشته تا عملکرد ۳ ساله خود را با با ادوار گذشته مقایسه و ارائه عملکرد دهم.
در این نشست خبری، اصحاب رسانه به بیان مشکلات و دغدغه های شهرستانی و کشوری پرداخته و در پایان مورد تجلیل توسط نماینده مردم شهرستان لنگرود قرار گرفتند.