menusearch
avayeleyl.ir

نخستین جشنواره روستایی و عشایری درقزوین گشایش یافت

header
۱۴۰۲/۲/۱۹ سه شنبه
(0)
(0)
نخستین جشنواره روستایی و عشایری درقزوین گشایش یافت
نخستین جشنواره روستایی و عشایری درقزوین گشایش یافت


حسام رضا پورکاظم/خبرنگار
آوای لیل /استان قزوین
اولین جشنواره روستایی و عشایری در قزوین گشایش یافت

نخستین جشنواره روستایی و عشایری استان قزوین با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح شد.
نخستین جشنواره روستایی و عشایری استان قزوین عصر سه شنبه با حضور حمید ملانوری معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، برقراری مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کشور، اعلایی استاندار، رجب اف مدیر بخش گردشگری سازمان اکو، لیلا غریب مدیرکل روستایی و جمعی از مسئولان استانی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی قزوین گشایش یافت.


لیلا غریب مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری درخصوص این نمایشگاه گفت: اولین جشنواره روستایی و عشایری استان قزوین با هدف معرفی ظرفیت و توانمندی های روستاها در حوزه های گردشگری، تولید مواد غذایی و کشاورزی و همچنین صنایع تبدیلی کشاورزی به همراه معرفی بازی و موسیقی های محلی برگزار شده است.
غریب تصریح کرد: عشایر کوچ نشین استان نیز در این جشنواره حضور دارند و توانمندی های خود در بخش‌های مختلف را عرضه کرده اند.

غریب یادآورشد: عشایر با برپایی سیاه چادرها، توانمندی ها و محصولات تولیدی، خوراکی، دامی و کشاورزی خود را نیز در معرض دید و فروش قرار داده اند.

وی افزود: اجرای بازی های بومی و محلی، موسیقی سنتی، معرفی آثار تاریخی و مکان های گردشگری به همراه پایکوبی اقوام از برنامه های شاد و جانبی جشنواره روستایی و عشایری استان قزوین است که جذابیت این جشنواره را دو چندان می‌کند.

مدیرکل روستایی استانداری قزوین افزود: همچنین ۱۹ بخش به همراه ۱۴ ایل عشایری استان قزوین ظرفیت، توانمندی و محصولات خود را در بخش های گردشگری، کشاورزی، دام و طیور، آثار تاریخی و صنایع تبدیلی طی مدت چهار روز در نمایشگاه عرضه کرده اند.

ابیت مسئول امور عشایر استان قزوین هم به خبرنگار برنا گفت: بخش عشایری با ۹ غرفه از مناطق کوهین، الموت، طارم و بویین زهرا انواع صنایع دستی، گیاهان دارویی و محصولات لبنی ارگانیک و آش محلی را عرضه کرده اند.

وی بیان کرد: ۲۶۲۰ خانوار عشایری با جمعیتی بالغ بر هشت هزار نفر در استان قزوین مشغول فعالیت هستند.

ابیت تصریح کرد: اداره عشایر استان چند موضوع اساسی مانند احیای صنایع دستی، گردشگری عشایر و توسعه گیاهان دارویی و ایجاد زنجیره گوشت قرمز را در اولویت قرار داده که امیدواریم با اجرای آن شاهد تحول اساس در زندگی عشایر باشیم.

جشنواره روستایی و عشایری استان قزوین به مدت چهار روز برپاست و علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ از آن در محل نمایشگاههای بین المللی قزوین دیدن کنند.