روکش آسفالت راههای روستایی استان قزوین ۵۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت: روکش آسفالت و مرمت دوباره 1450 کیلومتر از راههای روستایی استان بیش از 5500 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
💢به گزارش پایگاه خبری آوای لیل قزوین، مدیران راه و شهرسازی و سازمانهای تابعه و مرتبط با مسکن استان قزوین در نشست با خبرنگاران مهمترین فعالیتهای حوزه کاری خود را تشریح کردند.
جواد حق لطفی در این نشست که در سالن اجتماعات سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین برگزار شد اظهارداشت: طول راههای حوزه استحفاظی استان قزوین 6700 کیلومتر است که 1380 کیلومتر آن شریانی، آزاد راه و بزرگراه است.
حق لطفی افزود: در سال گذشته 321 میلیون تردد خودرویی در استان صورت گرفت که شاهد افزایش 28 درصدی نسبت به سال قبل از آن بودیم که این تردد در ایام نوروز به 21 میلیون و 480 هزار تردد با 5.5 درصد افزایش رسید.
وی بیان کرد: با نصب 65 دستگاه تردد شمار، 29 دستگاه دوربین نظارتی و 44 دستکاه دوربین ثبت سرعت و 5 مرکز معاینه فنی سنگین خدمت رسانی میکنیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین تصریح کرد: در حوزه ناوگان مسافر سهم استان 1.97 درصد و در بخش بار 2.84 درصد از ناوگان کشوری را در اختیار داریم.
حق لطفی اظهارداشت: در سال گذشته 700 میلیارد تومان اعتبارات پروژه های عمرانی بود که 500 میلیارد تومان از منابع ملی و 200 میلیارد تومان از منابع استانی تامین شد که 85 درصد تخصیص داشتیم.
وی گفت: 85 میلیارد تومان قیر رایگان نیز در پروژه های عمرانی استفاده شده است.
این مدیر بیان کرد: 16 میلیارد تومان برای نوسازی و بازسازی 44 دستگاه اتوبوس و 17 دستگاه مینی بوس هزینه شد.
84 پروژه راهداری در سفر ریاست جمهوری
حق لطفی بیان کرد: در سفر ریاست جمهوری 84 پروژه با اعتباری بالغ بر 755 میلیارد تومان مصوب شد که 51 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی گفت: در راهداری با 295 دستگاه ماشین آلات سنگین در نگهداری راهها تلاش میکنیم که توزیع 20 هزار تن ماسه ونمک در راهها، برفروبی 57 هزار کیلومتر از مسیرها، انجام 44 شب عملیات، آسفالت ریزی به میزان 162 هزار تن در راههای شریانی و 500 هزار مترمربع آسفالت حفاظتی و اصلاح 85 کیلومتر از مسیر اصلی از کارهای انجام شده است.
حق لطفی افزود: 650 کیلومتر از راههای روستایی بالای 20 خانوار هنوز روکش آسفالت نشده که اجرای آسفالت آنها بیش از 3500 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
وی گفت: همچنین حدود 800 کیلومتر از راههای استان نیز به آسفالت مجدد نیاز دارد که ترمیم آنها دو هزار میلیارد تومان اعتبار لازم دارد که برای جبران بخشی از این کارها با قرارگاه امام حسن مجتبی تفاهم نامه امضا کردیم تا در ساخت جاده های روستایی به ما کمک کنند.
155 میلیارد تومان خسارت ناشی از سیل به ابنیه و راههای استان
حق لطفی در ادامه اظهارداشت: در چهار سال گذشته بعلت سیلاب بیش از 155 میلیارد تومان به ابنیه و راهها و 38 دستگاه ماشین آلات راهداری خسارت وارد شد.
وی گفت: در حوزه حمل و نقل بار 11 هزار ناوگان فعال داریم که توسط 13 هزار و 500 راننده حرفه ای خدمت رسانی میکنند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین یادآورشد: با صدور 753 هزار فقره بارنامه بیش از 11 میلیون و 287 هزار تن بار در استان جابجا شده که با افزایش 5 درصدی بار مواجه بودیم.
وی بیان کرد: در بخش مسافری نیز 1600 دستگاه اتوبوس با دو هزار و 123 راننده بیش از دو میلیون و 27 هزار مسافر را در سال گذشته جابجا کردند که 12 درصد افزایش جابجایی مسافر داشتیم.
حق لطفی افزود: در اربعین سال قبل نیز 15 هزار و 500 نفر از زائران با 623 سرویس به مرز مهران منتقل شدند.
وی با اشاره به تخریب جاده های روستایی توسط کامیون های حمل کننده مواد معدنی گفت: در استان 261 معدن فعال داریم که 10 میلیون تن بار معدنی جابجا میشود که سال قبل برای انتقال دو میلیون و 273 هزار تن از مواد معدنی بارنامه صادر شد که این وضعیت نشان میدهد بخشی از حقوق دولت نادیده گرفته شده است.
حق لطفی افزود: باید 25 درصد حقوق دولت از بخش معادن در جاده های روستایی هزینه شود که در این راستا 85 دستگاه خودروی حمل بار معادن بازرسی و 3 هزار و 260 تن اضافه تناژ ثبت شد که این وضعیت باید ساماندهی شود.
وی اظهارداشت: در بازرسی از 32 هزار و 500 فقره بارنامه مشخص شد که 12 هزار مورد از جابجایی مواد معدنی فاقد بارنامه بوده است.
فعالیت 37 مجتمع خدمات رفاهی بین جاده ای
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین بیان کرد: در استان 37 مجتمع خدمات رفاهی جاده ای فعالیت میکنند که 22 مورد نیز در دست ساخت است و امسال شش مجتمع به مرحله بهره برداری خواهد رسید.
وی با اشاره به شناسایی نقاط حادثه خیز هم گفت: 15 نقطه حادثه خیز جدید در استان شناسایی شده که با اختصاص یک میلیارد تومان آنها را اصلاح و آشکارسازی کرده ایم و برای اصلاح هندسی برخی نقاط هم طرح فنی تهیه شده است.